5.085 de coduri numerice personale (CNP-uri) generate prin Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC

Având în vedere activitatea întreprinsă de către Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență  a Persoanelor, precum şi al Direcţiilor Locale de Evidenţă a Persoanelor implicate, în scopul extinderii, la nivel național, a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, activitate realizată, etapizat, la nivelul a 39 de județe, evidențiată de către Ministerul Afacerilor Interne prin redactarea unor comunicate, vă facem cunoscute rezultatele obținute în luna iunie 2024, în urma operaționalizării platformei destinate activității ofițerilor de stare civilă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață naștere și deces, după cum urmează:

» 12.895 evenimente de stare civilă înregistrate – dintre care 5.000 privind evenimentul de viață naștere și 7.895 privind evenimentul de viată deces;

» 7.413 certificate de naștere eliberate – dintre care 6.901 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 512 în format digital (ex.Bihor – 212, Timiș –153, Bistrița-Năsăud – 80, Sibiu – 40);

» 8.282 certificate de deces eliberate – dintre care 8.127 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 155 în format digital (ex.Bihor – 86, Ilfov – 19, Hunedoara – 17);

În ceea ce privește actele de stare civilă stocate în arhiva electronică precizăm că au fost validate 40.609 acte de stare civilă dintre care 27.850 acte de naștere,  5.033 acte de deces și 7.726 acte de căsătorie.

 

Referitor la codul numeric personal(CNP) care conține codul unic 70, în Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă au fost generate 5.085 de CNP-uri.

 

Accesarea serviciilor digitale privind evenimentele de viață naștere și deces a devenit accesibilă  pentru locuitorii a 969 de unități administrativ-teritoriale (municipii reședință de județ, municipii, orașe și comune) astfel:

»Județul Alba: 20 unități administrativ-teritoriale dintr-un total 78;

»Județul Arad: 12 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 78;

»Județul Bacău: 9 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 93;

»Județul Bihor: 50 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 101;

»Județul Bistrița-Năsăud: 31 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 63;

»Județul Botoșani: două unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 78;

»Județul Brașov: 19 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 58;

»Județul Brăila: 7 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 44;

»Județul Buzău: 32 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 87;

»Județul Caraș-Severin: 8 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 77;

»Județul Călărași: 25 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 56;

»Județul Cluj: 72 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 81;

»Județul Constanța: 56 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 70;

»Județul Covasna: 2 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 45;

»Județul Dâmbovița: 27 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 89;

»Județul Dolj: 10 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 111;

»Județul Galați: 2 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 65;

»Județul Giurgiu: 13  unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 54;

»Județul Gorj: 11 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 70;

»Județul Harghita: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 67;

»Județul Hunedoara: 53 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 69;

»Județul Ialomița: 55 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 67;

»Județul Iași: 76 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 98;

»Județul Ilfov: 40 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 40;

»Județul Mehedinți: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 66;

»Județul Mureș: 11 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 102;

»Județul Neamț: 9 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 83;

»Județul Olt: 8 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 112;

»Județul Prahova: 45 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 104;

 »Județul Satu Mare: : o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de  65;

»Județul Sălaj: 21 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 61;

»Județul Sibiu: 41 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 64;

»Județul Suceava: 35 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 114;

»Județul Teleorman: 45 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 97;

»Județul Timiș: 44 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 99;

»Județul Tulcea: 8 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 51;

»Județul Vâlcea: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 89;

»Județul Vaslui: 65 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 86;

»Județul Vrancea: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 73;

 

Reamintim

Întrucât, extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unități administrativ-teritoriale, platforma dedicată cetățenilor și destinată prestării serviciilor exclusiv online, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.

În prezent, pentru a obține un certificat de stare civilă (naștere sau deces), persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului/aparținătorului.

Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.

 

***

Ministerul Afacerilor Interne acționează pentru protejarea drepturilor și a libertăților fundamentale ale omului, apărarea proprietății publice și private, protecția civilă și gestionarea situațiilor de urgență, menținerea ordinii publice, prevenirea și combaterea faptelor antisociale, respectarea regimului juridic la frontierele de stat, gestionarea statutului juridic al străinilor și îndeplinirea altor atribuții potrivit legii.

 

 


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Aproape 32.000 de verificări efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale, citește mai mult aici

15 persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

Efectivele MAI au prins în flagrant 129 de autori de infracțiuni într-o singură zi, detalii aici

Mesajele transmise de Comisarul European pentru Afaceri Interne, Ylva Johansson, si de Ambasadorul Odor Balint, Reprezentant permanent al Ungariei la Uniunea Europeană ca urmare a deciziei din COREPER privind accederea României în Spațiul Schengen cu frontierele terestre începând cu 1 ianuarie 2025, detalii aici

Întrevederea ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu delegația Frontex condusă de Hans Leijtens, director executiv al Agenției. Detalii aici

Sari la conținut