Implementarea unui serviciu administrativ informatic pentru cetăţeni și mediul de afaceri

Ministerul Afacerilor Interne implementează un serviciu administrativ informatic pentru cetăţeni și mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la apostilele eliberate de instituţiile prefectului din România,printr-un proiect cu finanţare europeanăMinisterul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, derulează începând cu data de 5 iulie 2013 proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative” cod SMIS 31493, Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”, proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională „Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”. Proiectul are o valoare totală de 2.039.818,61 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 1.645.015,01 lei. Proiectul se implementează în municipiul Bucureşti şi în toate municipiile reşedinţă de judeţ, la sediul M.A.I. şi la sediile instituţiilor prefectului, pe o durată de 23 luni, respectiv, până la data de 07.06.2015. Ministerul Afacerilor Interne dezvoltă, astfel, un serviciu administrativ informatic care asigură interoperabilitatea sistemelor informatice folosite de către instituţiile prefectului pentru eliberarea apostilei, prin intermediul unei baze de date centralizate a MAI, actualizată în timp real, prin operaţionalizarea unui sistem TIC eficace şi securizat de verificare a apostilelor eliberate precum şi prin dezvoltarea competenţelor profesionale ale persoanelor responsabile cu gestionarea bazei de date şi cu operarea înregistrărilor.Noul serviciu public oferă posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate şi verificării autenticităţii apostilelor eliberate de cele 42 instituţii ale prefectului pentru actele oficiale administrative, în conformitate cu obligaţiile internaţionale asumate de România prin aderarea la Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961. Verificarea se poate face accesând pagina de internet www.apostila.mai.gov.ro. De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de învăţământ etc din cele 108 state semnatare ale Convenţiei de la Haga), în contextul globalizării pieţei forţei de muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor. Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi şi cele 42 de instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obţină informaţii despre alte apostile eliberate în România, prin 95 de angajaţi ai acestora şi ai M.A.I. care au fost instruiţi pentru a opera sistemul.


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Aproape 32.000 de verificări efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale, citește mai mult aici

15 persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

Efectivele MAI au prins în flagrant 129 de autori de infracțiuni într-o singură zi, detalii aici

Mesajele transmise de Comisarul European pentru Afaceri Interne, Ylva Johansson, si de Ambasadorul Odor Balint, Reprezentant permanent al Ungariei la Uniunea Europeană ca urmare a deciziei din COREPER privind accederea României în Spațiul Schengen cu frontierele terestre începând cu 1 ianuarie 2025, detalii aici

Întrevederea ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu delegația Frontex condusă de Hans Leijtens, director executiv al Agenției. Detalii aici

Sari la conținut