Creșterea siguranței rutiere și fluidizarea traficului pe DN1

Nicio persoană nu şi-a pierdut viaţa în accidente rutiere pe DN1, tronsonul Comarnic-Azuga-Buşteni, de la instalarea pasarelelor pietonale, a semafoarelor inteligente şi a separatoarelor de sens. În urma solicitării pe care Guvernul României a avut-o în vara anului trecut de asigurare a fluenţei traficului rutier şi a creşterii siguranţei rutiere pe DN1, tronsonul Comarnic – Buşteni – Azuga, viceprim-ministrul pentru securitate naţională, ministrul afacerilor interne, domnul Gabriel Oprea a dispus în cursul lunii august 2013 implementarea unor soluţii tehnice, provizorii, pentru reducerea accidentelor cu victime.Astfel, în zona staţiunilor turistice amintite, au fost instalate patru pasarele pietonale, una în Comarnic, două în Buşteni şi una în Azuga, care au permis desfiinţarea a şapte treceri de pietoni din cele trei staţiuni, fiind montate separatoare de sens în centrul staţiunii Buşteni şi instalate semafoare inteligente.Coordonarea implementării soluţiilor tehnice a fost realizată de către Direcţia Rutieră din cadrul I.G.P.R..La un an de la implementarea acestor soluţii, din analizele efectuate de către Poliţia Rutieră a reieşit că în cele trei staţiuni turistice, pe artera tranzitată de DN 1 numărul accidentelor rutiere grave şi al consecinţelor acestora a fost redus semnificativ. Nicio persoană nu şi-a pierdut viaţa în vreun accident rutier. Un rol important l-a avut şi suplimentarea numărului de poliţişti care au acţionat în special la sfârşit de săptămână şi cu ocazia sărbătorilor legale.De asemenea, fluenţa traficului rutier pe DN1 a crescut considerabil, timpul de parcurgere a tronsonului Comarnic – Sinaia – Buşteni – Azuga reducându-se, în medie, de la 2 ore, la 40-60 de minute, în week-end şi sărbători legale. Poliţiştii specializaţi în sistematizare rutieră vor identifica şi alte soluţii pentru creşterea siguranţei şi fluenţei traficului rutier.Informaţii de background:Conform normativelor tehnice, capacitatea de circulaţie a unui drum naţional, clasa I, categorie în care este încadrat şi Drumul Naţional 1, este de 800 de autovehicule pe sens de circulaţie pe oră.Aceste valori scad proporţional cu numărul conflictelor de trafic generate de trecerile pentru pietoni, relaţii de stânga, obiective cu acces la drum sau traversarea localităţiilor.Depăşirea capacităţii de circulaţie a unui drum generează scăderea vitezei de circulaţie a autovehiculelor şi implicit formarea coloanelor şi ambuteiajelor.Din anul 1999 şi până în august 2013, în localităţile Comarnic, Buşteni şi Azuga au avut loc 323 de accidente în urma cărora au rezultate 465 de victime, dintre care 51 de persoane decedate.De asemenea, în perioada amintită, în cele trei localităţi s-au produs 3.483 de tamponări.I.G.P.R. – Centrul de Informare și Relaţii Publice


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Aproape 32.000 de verificări efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale, citește mai mult aici

15 persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

Efectivele MAI au prins în flagrant 129 de autori de infracțiuni într-o singură zi, detalii aici

Mesajele transmise de Comisarul European pentru Afaceri Interne, Ylva Johansson, si de Ambasadorul Odor Balint, Reprezentant permanent al Ungariei la Uniunea Europeană ca urmare a deciziei din COREPER privind accederea României în Spațiul Schengen cu frontierele terestre începând cu 1 ianuarie 2025, detalii aici

Întrevederea ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu delegația Frontex condusă de Hans Leijtens, director executiv al Agenției. Detalii aici

Sari la conținut