Comunicat de presă

În continuarea dispozițiilor date de către ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae BODE, pentru gestionarea optimă a numărului mare de solicitări pentru documente de călătorie, la nivelul Direcției Generale de Pașapoarte și a Instituțiilor Prefectului s-au implementat mai multe măsuri organizatorice.

Astfel, s-a prelungit programul de lucru cu publicul, în intervalul orar 08.00-20.00 de luni până vineri, și s-a decis desfășurarea activității de lucru cu publicul și în weekend, respectiv suplimentarea, până la capacitatea maximă, a stațiilor de preluare a cererilor, utilizate la nivelul  structurilor teritoriale de pașapoarte.

În acest sfârșit de săptămână atât la nivelul municipiului București, cât și în teritoriu, Serviciile Publice Comunitare de Pașapoarte vor desfășura activități de lucru cu publicul (primiri cereri și eliberări pașapoarte).

Menționăm totodată faptul că, pentru zilele de weekend, au fost deja operaționalizate programările online în mai multe județe din țară. În acest moment, se întreprind măsuri pentru operaționalizarea programărilor online și pentru restul județelor, în vederea reducerii timpului de răspuns la solicitările primite din partea cetățenilor.

Pentru a asigura eliberarea pașapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic (în perioada 03-11.03.2022 au fost relocate 5.371 cereri de la SPCP al mun. București, Constanța, Iași și Suceava către SPCP Argeș, Buzău, Bistrița-Năsăud, Călărași, Caraș-Severin, Covasna, Gorj, Harghita, Ialomița, Olt, Mehedinți, Mureș, Teleorman și Vrancea).

În data de 10.03.2022, termenul mediu la nivel național de eliberare a pașaportului simplu electronic a fost de 2,77 zile lucrătoare (totuși la unele județe precum AR, BN, BV, CS, CJ, CV, MS, TM, PH termenul a fost de cca 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării cererilor și până la intrarea pașapoartelor simple electronice în gestiunea structurilor de pașapoarte).

Ca urmare a activității de mentenanță din data de 09.03.2022, între orele 14:00 și 15:00, a fost optimizată funcționarea platformei, iar timpii de răspuns au fost considerabil îmbunătățiți.

Precizăm faptul că, în data de 10.03.2022 s-au efectuat 35.389 programări, pentru un număr de 60.381 de persoane (în scopul prezentării la ghișeu în următoarele 90 de zile).

Reamintim faptul că, la nivelul municipiului București, Direcția Generală de Pașapoarte a delegat 20 de polițiști pentru sprijinirea activității Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte.

Totodată, au fost trimiși, zilnic, specialiști din cadrul Biroului Coordonare Metodologică și Serviciul Control pentru sprijinirea activității și fluidizarea afluxului de cetățeni pentru sediul Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte București și Ilfov din Mall Park Lake.

În prezent, în vederea personalizării pașapoartelor simple electronice, programul de lucru al Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend.

INFO BACKGROUND

 Situația comparativă a numărului de programări online, înregistrat în perioada 01-10.03.2022 cu aceeași perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021.

Comparativ cu perioada 01-10.02.2022, creștere cu 125,82%

Comparativ cu perioada 01-10.03.2021, creștere cu 330,09%.

Situația comparativă a volumului de cereri depuse în țară, înregistrat în perioada 01-10.03.2022 cu aceeași perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021.

Comparativ cu perioada 01-10.02.2022, creștere cu 206,82 %

Comparativ cu perioada 01-10.03.2021, creștere cu 449,51 %

DIRECȚIA INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Aproape 32.000 de verificări efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale, citește mai mult aici

15 persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

Efectivele MAI au prins în flagrant 129 de autori de infracțiuni într-o singură zi, detalii aici

Mesajele transmise de Comisarul European pentru Afaceri Interne, Ylva Johansson, si de Ambasadorul Odor Balint, Reprezentant permanent al Ungariei la Uniunea Europeană ca urmare a deciziei din COREPER privind accederea României în Spațiul Schengen cu frontierele terestre începând cu 1 ianuarie 2025, detalii aici

Întrevederea ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu delegația Frontex condusă de Hans Leijtens, director executiv al Agenției. Detalii aici

Sari la conținut