Comunicat de presă

Peste 200.000 certificate de cazier judiciar au fost emise, în format on-line, în primele 7 luni de la operaționalizarea platformei MAI  destinate acestui serviciu.

Prin implementarea serviciului public de obținere online a certificatului de cazier judiciar Ministerul Afacerilor Interne pune nevoile reale ale cetățeanului în centrul digitalizării. Astfel, nu mai este necesară deplasarea cetățenilor la ghișeu, iar relația lor cu ministerul se desfășoară prin câteva click-uri.

Platforma dedicată acestui serviciu, hub.mai.gov.ro, poate fi accesată prin crearea unui cont validat la o secție de poliție sau prin contul de pe ghișeul.ro, situație în care nu mai este necesară validarea de către o unitate de poliție.

Până în prezent 230.000 de români și-au făcut cont pe HUB-ul de servicii al MAI.

HUB-ul funcționează ca un one-stop shop pentru o parte a nevoilor deținătorilor de cont în relația cu MAI: un singur ghișeu, online, care permite accesul non-stop, de oriunde, la serviciile noastre electronice.

Peste 2,7 milioane de accesări au fost înregistrate, până la acest moment, pe HUB-ul MAI fiind generate aproape 15.000 caziere rutiere, 72.570 accesări pentru consultarea istoricului sancțiunilor rutiere, iar aproximativ 625.000 persoane s-au programat în vederea obținerii pașaportului.

Cel mai folosit dispozitiv pentru accesarea platformei rămâne, în continuare, telefonul mobil, cu peste 2,1 mil. de accesări.

În prezent doar cetățenii români, persoane fizice, fără antecedente penale pot obține certificatul de cazier judiciar în format on-line.

Vă reamintim că pentru obținerea pașapoartelor simple electronice/simple temporare se pot face programări on-line pe platforma hub.mai.gov.ro/epasapoarte, fiind totodată oferită posibilitatea verificării în timp real a statusului cererii de emitere a pașaportului simplu electronic.

Ministerul Afacerilor Interne intenționează să dezvolte programe de digitalizare și alte servicii publice electronice care să ofere tuturor cetățenilor posibilitatea unei relaționări directe și rapide, fără a fi necesar un efort suplimentar sau un drum la unul dintre ghișeele aparținând structurilor MAI.

Simplificarea accesului la servicii prin platforma on-line este una dintre prioritățile Ministerului Afacerilor Interne sens în care au fost dispuse măsurile necesare și sunt în lucru perfectarea următoarelor servicii:

– transmiterea răspunsului la scrisoarea de informare RO-CBE privind încălcarea normelor de circulație care afectează siguranța rutieră,

– recrutare în vederea ocupării unor funcții vacante în Ministerul Afacerilor Interne,

– înscrierea la instituțiile de învățământ din subordinea Ministerului Afacerilor Interne,

– serviciul public de eliberare și verificare a apostilei pentru actele oficiale administrative.


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu ocazia Zilei Auditului Intern în M.A.I. Citiți mai mult

Echipajele de ordine publică au prins în flagrant, în ultimele 24 de ore, 197 de autori de infracțiuni. Mai multe detalii

24 de persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

În cursul zilei de ieri, în aplicația eDAC, au fost efectuate peste 19.000 de verificări, detalii aici

În ultimele 24 de ore, polițiștii rutieri au reținut 626 de permise de conducere. Detalii aici

Sari la conținut