Mâine, 11 aprilie a.c., începând cu ora 10:00, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență organizează Conferința de presă aferentă Deschiderii Oficiale a Proiectului “Multi risc – modul I”, eveniment la care vor participa șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Secretar de Stat dr. Raed Arafat, comanda inspectoratului general pentru situații de urgență și alți specialiști ai instituției noastre.Pe timpul activității va fi prezentată una dintre cele mai recente achiziții în cadrul proiectului, respectiv containerul de suport logistic de tip multi risc, cu toate echipamentele și accesoriile specifice care au intrat în dotarea serviciilor profesioniste pentru situații de urgență. Jurnaliștii acreditați sunt invitați, începând cu ora 09.45, la sediul ISU București – Ilfov din Calea 13 Septembrie nr. 135, sector 5, București.Descriere proiectIGSU deține calitatea de aplicant în cadrul proiectului „Multi risc – modul I” cod SMIS 2014+104677, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, axa prioritară 5 – ,,Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor”, obiectivul specific 5.2 ,,Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție”.Proiectul are ca obiectiv general creșterea rezilienței la dezastre a comunităților prin îmbunătățirea capabilităților de intervenție în situații de urgență generate de mai multe tipuri de risc: inundații, alunecări de teren, cutremure, eșecul utilităților publice și accidente în industrie.Proiectul se va derula în perioada octombrie 2016 – august 2018 și are un buget total de 156.932.535 lei (35.247.179,27 euro).Principalele beneficii ale implementării proiectului „Multi risc – modul I” constau în îmbunătățirea răspunsului serviciilor profesioniste pentru o gamă largă de situații de urgență, dezvoltarea abilităților de bază pentru organizarea și managementul taberelor de sinistrați, precum și îmbunătățirea capabilităților de intervenție pentru misiuni de căutare-salvare. Proiectul este finanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare. I.G.S.U. – Serviciul Informare și Relații Publice