In primele patru luni ale anului 2009, in Municipiul Bucuresti s-au produs 158 (-48) accidente de circulatie in care au fost implicati conducatorii de motociclete si mopede, soldate cu decesul unei persoane (-8), ranirea grava a 32 (-24) si ranirea usoara a altor 147 (-21). Cifrele dintre paranteze reprezinta diferenta fata de aceeasi perioada a anului 2008.Principalele cauze ale accidentelor, au fost :- neasigurarea la schimbarea directiei de mers;- neacordarea prioritatii de trecere;- viteza excesiva-din aceasta cauza multi conducatori de motociclete sau mopede au pierdut controlul vehiculelor si au cazut lovindu-se de carosabil, alte vehicule sau amenajari. Pe categorii de vehicule situatia se prezinta astfel:- motociclete = 79 accidente;- mopede = 79 accidente. Din cele 158 de accidente produse, in 65 (41 %) vinovatia a apartinut celor care conduc vehicule pe doua roti. In celelalte 93 (59%) accidente, vinovatia a apartinut celorlalti participanti la trafic, în cea mai mare parte conducatori auto. Cel mai grav accident s-a produs la data de 08.04.2009, in jurul orei 22.50. S. Alexandru de 21 de ani a condus o motocicleta Suzuki pe strada Dreptatii din Sectorul 6, iar cand a ajuns la intersectia cu B-dul Uverturii nu a acordat prioritate de trecere si a intrat in coliziune cu un autoturism Dacia Solenza. In leziunilor suferite din cauza accidentului, conducatorul motocicletei a decedat la data de 11.04.2009. Evenimentul s-a mai soldat cu ranirea grava a pasagerului motocicletei, C. Cristian de 20 ani si ranirea usoara a soferului autoturismului P. Petrus de 38 ani. Conform prevederilor legale, motociclistii si mopedistii au obligatia:- sa foloseasca ziua, permanent, luminile de intalnire.- sa poarte in timpul mersului, pe drumurile publice, casti de protectie omologate. – sa-si asigure permanent un spatiu suficient de franare, sa nu faca “slalom” printre autovehiculele aflate in miscare ori sa depaseasca viteza legala de deplasare. Pentru a evita producerea unor evenimente rutiere nedorite, conducatorii auto trebuie:- sa se asigure temeinic la schimbarea directiei de mers, la trecerea de pe o banda pe alta sau cand vireaza in intersectie;- inainte de a deschide portierele sa se asigure ca din spate nu trece o motocicleta sau un moped, acest lucru fiind valabil si pentru pasagerii din autovehicul; – Sa se asigure la plecarea de pe loc iar atunci cand sunt depasiti, sa nu mareasca viteza de deplasare si sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a drumului. POLITIA CAPITALEI – BIROUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE