Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, însoțit de secretarul de stat al M.A.I. Constantin Cătălin Chiper au marcat astăzi momentul aniversar ocazionat de eliberarea primului permis de conducere românesc, în urmă cu 100 de ani.Evenimentul a avut loc în cadrul celei de a XI-a ediţii a Salonului Auto Bucureşti şi Accesorii, care s-a deschis astăzi la Romaero Băneasa.Cei doi oficiali ai Ministerului Afacerilor Interne au semnat un prim plic dintr-o emisiune poştală dedicată evenimentului aniversar, ce va fi utilizată atât în circuitul poştal, cât şi de către colecţionarii pasionaţi de tematici filatelice speciale.Ministerul Afacerilor Interne participă la Salonul Auto București cu un stand propriu, unde este prezentată tehnica şi echipamentele aflate în dotarea mai multor structuri ale ministerului – Poliție, Inspectoratul pentru Situații de Urgență și Poliția de Frontieră.Cu ocazia Salonului Auto Bucureşti, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor a organizat la standul MAI o expoziţie în cadrul căreia sunt prezentate documente şi însemne emise de către autorităţile române, în decursul timpului, pentru înmatricularea autovehiculelor şi atestarea dreptului de a conduce pe drumurile publice. Vizitatorii standului MAI vor putea consulta şi materiale de informare elaborate de către structurile Ministerului Afacerilor Interne pe tema siguranţei traficului rutier şi admira, totodată, autoturisme folosite de instituţiile statului român în perioada interbelică. * * * Prin participarea la acest eveniment expoziţional, Ministerul Afacerilor Interne marchează şi împlinirea, la data de 11 octombrie a.c., a 100 de ani de la atestarea documentară a permisului de conducere românesc, odată cu publicarea în Monitorul Oficial nr. 156 din 11 octombrie 1913 a “Regulamentului pentru circulaţiunea autovehiculelor”.Prin acest act normativ, autorităţile de la acea vreme au stabilit norme referitoare la forma permisului de conducere românesc. Acesta era „lipit pe pânză subţire colorată în culorile naţionale roşu şi galben, ambele în dimensiuni egale şi verticale pe coperta din faţă şi albastru toată coperta din dos şi purta un număr de ordine care se nota într-un registru alfabetic ce se ţinea la prefectură”.Preocuparea autorităţilor române pentru buna organizare a deplasării vehiculelor s-a concretizat încă din anul 1907, atunci când au apărut primele dispoziţii referitoare la obligativitatea susţinerii unui examen pentru toate persoanele care doresc să conducă autovehicule.Examinarea celor care doreau să obţină „brevetul de şofer” se efectua în cadrul Prefecturii de Poliţie Bucureşti, decizia obţinerii unui document care să ateste abilităţile de şofer fiind luată de autorităţile de la acea vreme, ca o măsură administrativă determinată de creşterea numărului de autovehicule.