Poliţiştii de la transporturi au acţionat pentru verificarea legalităţii activităţii de taximetrie în zona aeroporturilor internaţionale Henri Coandă Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Bacău şi Iaşi. În numai două ore, au fost verificate 125 de autoturisme, au fost aplicate 33 de sancţiuni contravenţionale, pentru abateri de la normele legale care reglementează circulaţia pe drumurile publice şi activitatea de taximetrie şi rent-a-car și a fost constatată o infracțiune. La data de 19 mai a.c., sub coordonarea Direcţiei de Poliţie Transporturi din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, poliţiştii au desfăşurat o acţiune în zona aeroporturilor internaţionale Henri Coandă Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Bacău şi Iaşi, pentru verificarea autovehiculelor care efectuează transport în regim de taxi şi rent-a-car.În numai două ore, în funcţie de traficul de pasageri din fiecare aeroport, poliţiştii au verificat 125 de autoturisme, iar în urma neregulilor constatate au aplicat 33 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 9.425 de lei și au constatat o infracțiune.Dintre abaterile constatate, 28 au fost pentru încălcarea normelor privind circulaţia pe drumurile publice.Acţiunile desfăşurate de Poliţia Română, pentru creşterea siguranţei transportului public de persoane în zonele adiacente aeroporturilor, vor continua şi în perioada următoare.Obligaţiile clientului:Să solicite, să preia și să păstreze bonul client la coborârea din taxi. Să plătească serviciile prestate de taximetrist, în limita sumei de pe bonul fiscal.Să acorde sprijin taximetristului în cazul agresării acestuia în timpul efectuării transportului și să anunțe imediat polițiștii în legătură cu aceste evenimente. Să sesizeze primăria localității de autorizare și filiala județeană a Oficiului de Protecție a Consumatorilor, după caz, în legătură cu practici neconforme ale taximetristului, sau care au creat prejudicii ori rabat de la calitatea serviciilor. Să nu ocupe scaunul de lângă taximetrist, dacă există loc disponibil pe bancheta din spate. Obligaţiile taximetristului: Să aibă un comportament civilizat și preventiv în relația cu clientul, respectând conduita de bună practică, conform prevederilor din Cartea taximetristului. Să respecte solicitările legale ale clientului.Să oprească pe traseu, la semnul clientului, când se află în poziția de operare Liber, cu excepția cazului când se deplasează să preia un client la comanda dispecerului sau condițiile de trafic nu permit această manevră. Să elibereze bonuri fiscale la finalul cursei, pe baza cărora va încasa contravaloarea prestației efectuate. Să nu pretindă ca plată pentru prestația efectuată decât suma din bonul fiscal. Să transporte clientul la destinație pe traseul optim sau pe traseul solicitat. Să nu execute activitate de transport în regim de taxi fără a avea aparatul de taxat și lampa taxi în funcțiune pentru poziția de operare respectivă.I.G.P.R. – Centrul de Informare și Relații Publice