Finalizarea implementării proiectului Management performant și unitar la nivelul Ministerului Afacerilor Interne pentru serviciile de urgență COD SIPOCA 52 / Cod MySMIS 120194

Ministerul Afacerilor Interne a derulat proiectul „Management performant și unitar la nivelul Ministerului Afacerilor Interne pentru serviciile de urgență”, SIPOCA 52, co-finanţat prin Fondul Social European (FSE), care a constat în implementarea unor sisteme unitare de management al calității și performanței, precum și a unei aplicații informatice suport, pentru furnizarea unor servicii de calitate recunoscute la nivel internațional pe domeniul situațiilor de urgență.

Managementul proiectului a fost asigurat de către Departamentul pentru Situații de Urgență, prin manager de proiect, Secretar de stat dr. Raed ARAFAT, Șef al DSU.

Obiectivul general al proiectului a fost crearea și dezvoltarea unui cadru unitar pentru managementul performant la nivelul structurilor operative şi de coordonare cu atribuții privind gestionarea și intervenția în cazul situațiilor de urgență și al urgențelor medicale.

Obiectivele specifice ale proiectului au fost:

  1. Creșterea performanței organizaționale prin implementarea Instrumentului de auto-evaluare a modului de funcţionare a instituțiilor administrației publice (CAF) și a sistemului de management integrat Balanced Scorecard (BSC) in Ministerul Afacerilor Interne (Departamentul pentru Situații de Urgență, Direcția Generală Management Urgențe Medicale, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General de Aviație, Direcția Medicală, Corpul de Control al Ministrului și Centrul de Psihosociologie), pe domeniul situațiilor de urgență.
  2. Creșterea eficienței serviciilor oferite de structurile din domeniul situațiilor de urgență prin implementarea și certificarea SR EN ISO 9001:2015 în MAI (DSU, DGMUM, IGSU, IGAV, DM și CPS).

     Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin

      Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020!

  1. Creșterea capacitații personalului de a implementa sisteme și instrumente unitare de management al calității și performanței prin pregătirea specifică a unui număr de 432 persoane din cadrul MAI.

Rezultatele proiectului au fost:

Rezultate 1: instrument de auto-evaluare a modului de funcţionare a instituțiilor administrației publice (CAF) implementat la nivelul MAI (Aparat Central  – DSU, DM, CCM, inclusiv IGSU împreună cu structurile teritoriale, IGAv împreună cu structurile teritoriale și CPS, pe activitatea din domeniul situațiilor de urgență);

Rezultat 2: Standard SR EN ISO 9001:2015 implementat la nivelul MAI (Aparat Central – DSU, DM, inclusiv IGSU împreună cu structurile teritoriale, IGAv împreună cu structurile teritoriale și CPS, pe activitatea din domeniul situațiilor de urgență).

Rezultat 3: instrument de management al performanței – Balanced Scorecard (BSC) implementat la nivelul MAI (Aparat Central – DSU, DM, CCM, inclusiv IGSU împreună cu structurile teritoriale, IGAv împreună cu structurile teritoriale și CPS, pe activitatea din domeniul situațiilor de urgență).

Rezultat 4: 432 persoane instruite în domeniile: auto-evaluării modului de funcţionare a instituțiilor administrației publice (CAF); managementului calității și managementului performanței – Balanced Scorecard (BSC)

De rezultatele proiectului vor beneficia peste 26.000 de angajați ai MAI care activează în domeniul situațiilor de urgență, precum și populația de pe întreg teritoriul ţării care va beneficia de îmbunătăţirea serviciilor prestate de către structurile cu atribuții în domeniul situaţiilor de urgenţă, ca urmare a implementării instrumentelor de management al calităţii și performanței.

Valoarea totală a proiectului a fost de 14.577.845,74 lei, din care: 12.243.037,97 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE și 2.334.807,77 lei cofinanțarea eligibilă a beneficiarului.

Proiectul s-a desfășurat în perioada 16.08.2017 – 15.01.2021.

Implementarea primul instrument de management al calității CAF s-a finalizat pe data de 05.06.2019, iar pe data de 01.04.2020 a fost îndeplinit cu succes al doilea obiectiv specific, prin implementarea și certificarea sistemului de management al calității ISO 9001:2015 la nivelul a 53 de structuri din cadrul MAI (Departamentul pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență cu cele 41 inspectorate județene pentru situații urgență, Inspectoratul General de Aviație cu cele 5 unități speciale de aviație, Direcția Medicală – inclusiv Spitalul de Urgență al MAI ”Prof. dr. Dimitrie Gerota” București și Centrul de Psihosociologie. Implementarea sistemului de management integrat Balanced Scorecard (BSC),al treilea instrument de management al calității, s-a finalizat cu succes în data de 20.10.2020, fiind îndeplinit integral primul obiectiv specific.

Pe data de 03.08.2020 a fost îndeplinit și al treilea obiectiv specific, prin formarea profesională a unui număr de 432 persoane din cadrul MAI în domeniile: auto-evaluării modului de funcţionare a instituțiilor administrației publice (CAF); managementului calității și managementului performanței – Balanced Scorecard (BSC).

În concluzie, la finalizarea implementării proiectului au fost îndeplinite toate obiectivele,  rezultatele și atinși toți indicatorii de realizare și de rezultat ai proiectului.

Detalii suplimentare se pot obține de la doamna Mihaela Vizitiu, asistent manager proiect, sau de la doamna Ruxandra Priminescu, ofițer de monitorizare – tel. 021 312.25.47, fax 021 313 71 55, e-mail: dsu@mai.gov.ro, www.mai.gov.ro.

  Comunicat presă inchidere proiect


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

RAIL ACTION DAY–Active Shield. Detalii aici

Persoane dispărute sau urmărite, depistate de polițiști. Citiți mai mult

Cooperare polițienească pentru combaterea criminalității. Detalii aici

Update – percheziții domiciliare la persoane bănuite de înșelăciune și operațiuni financiare frauduloase – smishing. Detalii aici

Echipajele de ordine publică au prins în flagrant, în ultimele 24 de ore, 207 autori de infracțiuni. Detalii aici

25 de persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

În cursul zilei de ieri, în aplicația eDAC, au fost efectuate peste 22.500 de verificări, detalii aici

În ultimele 24 de ore, polițiștii rutieri au reținut 637 de permise de conducere. Detalii aici

Sediu nou pentru polițiștii din Vama Veche. Detalii aici

Forțe suplimentare pe litoral pentru siguranța cetățenilor în sezonul estival 2024. Detalii aici

Sari la conținut