Începând de luni, 16 iulie a.c., locuitorii din București și Ilfov au la dispoziție un nou punct de lucru al serviciilor de pașapoarte în centrul comercial ParkLake. Acesta a fost deschis prin mutarea ghișeelor din Piața Amzei și Pipera.În primele patru ore de la deschidere, în noul sediu au fost depuse aproximativ 500 de cereri de eliberare a pașapoartelor. Noul punct de lucru oferă condiții moderne pentru desfășurarea activității de eliberări pașapoarte și spații de așteptare decente pentru cetățeni. Există și un ghișeu al Trezoreriei în centrul comercial, astfel încât oamenii să poată plăti taxa pentru obținerea pașaportului. „Nu aş vrea să evoc acum problemele care au fost de-a lungul timpului, în primul rând, din cauza spaţiului neadecvat lucrului cu publicul într-un sistem de presiune şi aglomeraţie. Am suplimentat de anul trecut şi personalul și am făcut demersuri de a identifica spaţii noi. Deja s-a văzut o relaxare a presiunii la ghişee după ce am deschis sediul din Plaza mall, iar acum deschidem şi acest sediu care este ultramodern”, a afirmat ministrul afacerilor interne, Carmen DAN, cu ocazia deschiderii sediului din ParkLake. De asemenea, oficialul MAI a reamintit că din 20 iulie intră în vigoare modificările cadrului normativ privind pașapoartele, cea mai importantă noutate fiind creșterea valabilității pașaportului de la 5 la 10 ani, pentru persoanele de peste 18 ani.Spațiul din ParkLake este ocupat în baza unui contract de comodat care prevede că MAI va plăti doar utilitățile, fără a plăti chirie. Contractul are durata de 5 ani cu posibilitate de prelungire. Mutarea și renovarea sediului nu a implicat costuri pentru MAI, cheltuielile fiind asigurate de mall.