Încă 31 de unități administrativ-teritoriale interconectate la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC

Începând de astăzi, 23 mai 2024, cetățenii din municipiile Alba-Iulia și Tulcea vor putea solicita eliberarea certificatului de naștere sau deces, în format digital ori, la cerere, în format fizic, printat pe un formular securizat.

Astfel, la nivelul municipiilor reședință de județ Alba-Iulia și Tulcea, platforma destinată activității ofițerilor de stare civilă devine activă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață naștere și deces.

În ceea ce privește obținerea certificatului de naștere sau deces, cetățeanul/aparținătorul poate solicita eliberarea acestuia în format digital sau, la cerere, în format fizic, printat pe un formular securizat.

Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor din județele Alba, Cluj, Dâmbovița, Prahova, Gorj, Sibiu și Tulcea, precum și al direcțiilor locale de evidență a persoanelor implicate, a realizat extinderea Sistemului  Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă la nivelul a 31 de unități administrativ-teritoriale:

 »Județul Alba: municipiul Alba-Iulia

 »Județul Cluj: Aghireșu, Baciu, Căpușu Mare, Gârbău, Gilău, Izvoru Crișului, Sânpaul, Sandulești, Negreni, Ciucea, Poieni, Săcuieu, Sâncraiu, Mărgău, Călățele;

 »Județul Dâmbovița: Pucioasa și Fieni;

 »Județul Gorj: Novaci;

 »Județul Prahova: Câmpina, Vălenii de Munte, Urlați, Boldești-Scăeni, Sinaia, Plopeni, Azuga;

 »Județul Sibiu: Agnita, Miercurea Sibiului, Ocna Sibiului, Săliște;

 »Județul Tulcea: municipiul Tulcea.

 Reamintim:

Întrucât, extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3.188 de unități administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.

În prezent, pentru a obține un certificat de stare civilă, naștere sau deces, persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului/aparținătorului.

Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Percheziții la persoane cercetate pentru trafic de droguri de risc și mare risc. Detalii aici 

33.409 verificări efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale. Detalii aici 

467 de conducători auto au fost scoși din trafic, reprezentând un potențial pericol. Detalii aici 

Peste 150 de autori de infracțiuni prinși în flagrant de efectivele MAI. Detalii aici 

Sari la conținut