Ministerul Administrației și Internelor, prin Unitatea de Politici Publice anunță închiderea proiectului ”Procese decizionale eficiente la nivelul administrației publice locale din România”, cod SMIS 2284, implementat în perioada august 2009 – decembrie 2011.Obiectivul general al proiectului a fost dezvoltarea unor procese decizionale eficiente la nivelul administrației publice locale în vederea adaptării la nevoile comunității.Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative (2007–2013), Axa prioritară 1 ”Îmbunătățiri de structură și proces ale managementului ciclului de politici publice”, domeniul de intervenție 1.1. ”Îmbunătățirea procesului de luare a deciziilor la nivel politico-administrativ”, pentru o durată de 28 de luni, desfășurându-se în intervalul 21 august 2009 – 11 decembrie 2011.Valoarea totală a proiectului (fără TVA) a fost de 8.598.146 lei , din care: Valoarea totală eligibilă – 8.388.146,00 leio Valoare eligibilă FSE – 7.129.924,10 leio Valoare eligibilă buget național – 1.258.221,90 lei Valoarea neeligibilă a proiectului –210.000,00 leiValoarea totală cheltuită a fost de 5.982.385,58 lei, din care: Valoarea totală eligibilă – 4.830.015,55 leio Valoare eligibilă FSE – 4.105.513,22 leio Valoare eligibilă buget național – 724.502,33 lei Valoarea neeligibilă a proiectului – 1.152.370,03 leiÎn implementarea proiectului s-au derulat următoarele activități și au fost obținute următoarele rezultate: Organizarea și susținerea conferinței inițiale; Organizarea și susținerea sesiunilor de formare pentru reprezentanți ai autorităților administrației publice locale, personal cu funcții de conducere din cadrul a 20 instituții publice locale (în domeniile politici publice, management strategic, planificare bugetară, egalitate de șanse și dezvoltare durabilă)– 60 de persoane cu funcții de conducere formate; Organizarea și susținerea sesiunilor de formare pentru reprezentanți ai autorităților administrației publice locale, personal cu funcții de execuție din cadrul a 20 instituții publice locale (în domeniile politici publice, management de proiect, planificare strategică, planificare bugetară, tehnică legislativă, evaluare, egalitate de șanse și dezvoltare durabilă) – 60 de persoane cu funcții de execuție formate; Organizarea și derularea vizitelor de studiu în țări membre ale UE (Irlanda, Olanda și Suedia) – 120 persoane beneficiare directe ale schimburilor de bune practici; Elaborarea materialului Ghidul instituțiilor administrației publice pentru aplicarea procesului politicilor publice la nivel local; Elaborarea Strategiei pentru dezvoltarea politicilor publice la nivelul administrației publice locale; 20 exerciții pilot derulate în 20 autorități ale administrației publice locale, finalizate prin elaborarea a 20 documente de politici publice: Organizarea și susținerea conferinței finale.[filename=comunicat_.pdf] [filesize=comunicat_.pdf] Nr. desc.: [downloads=comunicat_.pdf]