INSPECTORATUL NAŢIONAL PENTRU EVIDENŢA PERSOANELOR informează cetăţenii români că, în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani sau cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al actului de identitate deţinut, trebuie să se prezinte la ghişeele serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor pentru a fi puşi în legalitate.Actele de identitate care se eliberează cetăţeanului român sunt cartea de identitate şi cartea de identitate provizorie.Cererea, însoţită de documentele necesare, se depune la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor pe raza căruia solicitantul are domiciliul sau reşedinţa.În conformitate cu prevederile art.13 alin.(8) din O.U.G. nr.97/2005, Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor este abilitat de lege să elibereze acte de identitate numai pentru testarea şi urmărirea funcţionării aplicaţiilor informatice, pentru sprijinirea structurilor cu atribuţii în domeniul ordinii publice şi siguranţei naţionale, în activitatea specifică, precum şi pentru soluţionarea unor cazuri deosebite.Situaţia deosebită în care se poate afla solicitantul actului de identitate are în vedere: motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate sau în alt stat, susţinerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operaţiuni notariale/bancare.Nu se soluţionează la sediul I.N.E.P. cererile persoanelor aflate în situaţii deosebite, pentru care sunt necesare verificări suplimentare în teren, la domiciliul declarat ori pentru certificarea identităţii, sau impun verificări în evidenţele deţinute de alte instituţii.Informaţii suplimentare cu privire la actele de identitate, documentele necesare pentru eliberarea actelor de identitate, cuantumul taxelor şi modul de achitare, precum şi condiţiile în care se eliberează actele de identitate la sediul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor pot fi obţinute prin accesarea site-ului instituţiei noastre la adresa: www.evidentapersoanelor.ro