Intervenții integrate în managementul riscului la dezastre

Intervenții integrate în managementul riscului la dezastre

 

 Ministerul Afacerilor Interne derulează proiectul ”Intervenții integrate în managementul riscului la dezastre”, acronim IIDRM, co-finanțat de Uniunea Europeană (UE) prin Direcția Generală pentru Protecție Civilă Europeană și Operațiuni de Ajutor Umanitar (DG-ECHO) în cadrul programului UCPM – ”Technical Assistance for Disaster Risk Management – Track 1”, perioada 2021-2025. Managementul proiectului este asigurat de către Departamentul pentru Situații de Urgență, prin manager de proiect Ionuț-Laurențiu AMZU, șef Direcție Suport Decizional.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea și diseminarea unui set de ghiduri și proceduri pentru coordonarea integrată a intervențiilor în caz de dezastre și, ca o măsură firească de consolidare a răspunsului în situații de urgență și de asigurare a unui management integrat al riscurilor la dezastre, proiectarea și dezvoltarea unei platforme IT pentru monitorizarea și coordonarea misiunilor de căutare-salvare din Centrul de Comandă al Departamentului pentru Situații de Urgență, în cazul accidentelor și/sau incidentelor aviatice.

Îndeplinirea obiectivelor stabilite prin Acordul de grant urmează a se realiza prin următoarele activități și rezultate:

  1. Identificarea vulnerabilităților sistemului național de management al situațiilor de urgență în cazul manifestării tipurilor de risc cu impact distructiv major asupra societății și consecințe grave într-un timp foarte scurt pe cele 3 paliere de intervenție: situații de urgenţă, primul ajutor calificat, ordine și siguranță publică. Rezultat – Raport de analiză a riscurilor;
  2. Analiza lecțiilor învățate, dezvoltată pe baza exercițiilor de protecție civilă în domeniul dezastrelor și exercițiilor de aplicare a legii în sprijinul intervenției protecției civile în caz de dezastre. Rezultat – Raport de analiză a lecțiilor învățate;
  3. Identificarea, în cadrul vizitelor efectuate în statele membre, a celor mai bune practici în intervenții integrate în caz de dezastre (structurile de protecție civilă împreună cu structurile de ordine și siguranță publică). Rezultat – Raport de bune practici ale statelor membre;
  4. Organizarea a două workshop-uri privind cooperarea în acțiuni integrate, a structurilor de intervenție în situații de urgență și a celor de ordine și siguranță publică, în caz de dezastre, cu un număr total de 50 de participanți. Rezultat – Două sesiuni de workshop cu 50 de participanți;
  5. Dezvoltarea și diseminarea unui pachet practic de instrumente si metode de lucru pentru realizarea intervențiilor integrate în caz de dezastre. Instrumentele practice vor fi în formă printata și vor fi oferite în cadrul conferinței de închidere a proiectului. Rezultat – 200 de exemplare printate ale pachetului practic de lucru;
  6. Dezvoltarea cadrului strategic, pentru intervențiile integrate în managementului riscurilor la dezastre, care va consta într-un pachet de documente, compus din Rapoarte privind vulnerabilitățile identificate și posibile măsuri pentru depășirea acestora, îmbunătățiri de nivel strategic în derularea operațiunilor și propuneri de modificări legislative.

Rezultat – 200 de exemplare printate ale cadrului strategic, care va cuprinde documentele enumerate mai sus;

  1. Analiză documentată, efectuată de INCAS împreună cu experții și specialiștii din cadrul Departamentului pentru Situații de Urgență pentru a stabili fluxurile de informații necesare în centrul de comandă al DSU, în vederea proiectării platformei IT. Rezultat – Raport de analiză;
  2. Dezvoltarea platformei IT în vederea monitorizării și coordonării misiunilor SAR din Centrul de Comandă al Departamentului pentru Situații de Urgență, în cazul accidentelor și/sau incidentelor aviatice și testare acesteia. Rezultat – Platforma IT;
  3. Sesiuni de pregătire pentru utilizarea în mod optim a platformei IT. Rezultat – 220 de persoane instruite.

Introduse pentru prima data în anul 2019, sub umbrela granturilor UCPM, grant-urile ”Track 1” urmăresc să ajute autoritățile naționale de protecție civilă și alte autorități cu atribuții în managementul riscurilor la dezastre să compenseze lacunele tehnice și/sau financiare în consolidarea cadrului lor instituțional pentru gestionarea riscului la dezastre, prin contribuția la noi politici, strategii și planuri de investiții pentru anticiparea și gestionarea riscurilor actuale și viitoare.

Astfel, de rezultatele proiectului vor beneficia peste 26.000 de angajați ai MAI care activează în domeniul situațiilor de urgență, precum și populația de pe întreg teritoriul ţării care va beneficia de îmbunătăţirea serviciilor prestate de către structurile cu atribuții în domeniul situaţiilor de urgenţă ca urmare a actualizării cadrulului strategic pentru intervenții integrate în managementul riscului la dezastre și a implementării platformei IT pentru monitorizarea și coordonarea misiunilor de cautare-salvare.

Valoarea totală a proiectului este de 748.620,00 euro, din care 711.189,00 euro (95%) reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă finanțată de UE, iar 37.431,00 euro (5%) cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului.

Detalii suplimentare se pot obține de la dna. Oana TOMA, tel. 021 312.25.47, fax 021 313 71 55, e-mail: dsu@mai.gov.ro

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană (UE) prin Direcția Generală pentru Protecție Civilă Europeană și Operațiuni de Ajutor Umanitar (DG-ECHO), vă invităm să vizitați https://civil-protection-humanitarian-aid.ec.europa.eu/index_en.

Pentru a accesa pagina web dedicată proiectului, vă invităm să vizitați https://civil-protection-knowledge-network.europa.eu/projects/iidrm.

Proiect cofinanțat de UE prin DG-ECHO în cadrul programului UCPM – ”Technical Assistance for Disaster Risk Management – Track 1” pentru perioada 2021-2025.

Disclaimer: Aceste proiecte sunt finanțate de Uniunea Europeană. Cu toate acestea, opiniile și punctele de vedere exprimate aparțin doar autorului/autorilor și nu reflectă neapărat opiniile Uniunii Europene sau ale DG ECHO. Nici Uniunea Europeană, nici instituția finanțatoare nu pot fi făcute responsabile pentru acestea.

ULTIMA
ORĂ

RAIL ACTION DAY–Active Shield. Detalii aici

Persoane dispărute sau urmărite, depistate de polițiști. Citiți mai mult

Cooperare polițienească pentru combaterea criminalității. Detalii aici

Update – percheziții domiciliare la persoane bănuite de înșelăciune și operațiuni financiare frauduloase – smishing. Detalii aici

Echipajele de ordine publică au prins în flagrant, în ultimele 24 de ore, 207 autori de infracțiuni. Detalii aici

25 de persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

În cursul zilei de ieri, în aplicația eDAC, au fost efectuate peste 22.500 de verificări, detalii aici

În ultimele 24 de ore, polițiștii rutieri au reținut 637 de permise de conducere. Detalii aici

Sediu nou pentru polițiștii din Vama Veche. Detalii aici

Forțe suplimentare pe litoral pentru siguranța cetățenilor în sezonul estival 2024. Detalii aici

Sari la conținut