Întreruperi temporare de activităţi, cauzate de modernizarea sistemului de emitere şi evidenţă a permiselor

În luna octombrie au demarat etapele de punere în funcţiune a unor aplicaţii informatice necesare modernizării Sistemului naţional de emitere şi evidenţă a permiselor de conducere.Prima fază se va încheia până la sfârşitul acestui an. Un prim beneficiu constă în simplificarea formalităţilor necesare preschimbării permiselor de conducere. În acest sens, se va elimina necesitatea procurării şi completării de către cetăţeni a formularelor aferente, care vor fi tipărite direct la ghişeele de primire a documentelor, în sistem informatic. De asemenea, într-o etapă viitoare va fi posibilă şi încasarea contravalorii documentelor emise, la ghişeele serviciilor publice comunitare judeţene de profil.Gradul de complexitate şi volumul operaţiunilor informatice necesare modernizării, precum şi asigurarea corectitudinii preluării bazelor de date deja existente presupune întreruperi ale fluxurilor unor activităţi.Astfel, în zilele de vineri, 19 octombrie a.c. şi luni, 22 octombrie a.c., nu se vor putea emite/confecţiona:• permise de conducere sau dovezi înlocuitoare ale acestora;• certificate de înmatriculare sau dovezi înlocuitoare ale acestora;• autorizaţii provizorii de circulaţie;• plăci cu numere de înmatriculare; Totodată, în aceste zile nu se va putea susţine proba teoretică în vederea obţinerii permisului de conducere. Activitatea de examinare la proba practică se va derula conform programărilor.Modernizarea în totalitate a Sistemului informatic naţional se va finaliza în primul semestru al anului viitor, când vor fi puse în funcţiune şi aplicaţiile referitoare la evidenţa vehiculelor înmatriculate.Direcţia Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Peste 85% din testele efectuate preliminar cu aparatul DrugTest Dräger 5000 au fost confirmate. Citiți aici

Percheziții într-un dosar ce vizează infracțiuni de furt și corupție. Detalii aici

28.538 de verificări au fost efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale. Detalii aici 

30 de persoane salvate de angajații MAI. Detalii aici

6.024 de evenimente la care s-a intervenit operativ. Detalii aici 

Sari la conținut