Vineri, 9 noiembrie a.c., au fost aprobate în ședința de Guvern modificările la Hotărârea de Guvern referitoare la acordarea recompenselor și răspunderea disciplinară a polițiștilor, fiind stabilite drepturile și obligațiile avocatului în activitatea de asistență a polițistului cercetat disciplinar.Același act normativ cuprinde și dispoziții referitoare la conținutul dreptului polițistului cercetat de a fi asistat, respectiv modalitatea de obținere a asistenței și documentele care fac dovada acesteia în cadrul procedurii disciplinare. Totodată, este introdusă sintagma „reprezentant desemnat”, cu înțelesul de persoană desemnată de Corpul Național al Polițiștilor ori de organizația sindicală.Concret, Hotărârea de Guvern aduce precizări de natură procedurală privind asistarea polițistului în cadrul procedurii disciplinare, cum ar fi: accesul la documente, prezența, însoțit de reprezentantul desemnat sau de un avocat, în fața Consiliului de disciplină, incompatibilități privind reprezentarea. Precizăm că, prin actualul act normativ, se modifică Hotărârea Guvernului nr. 725/2015 care stabilește normele de aplicare a prevederilor cap. IV din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la acordarea recompenselor și răspunderea disciplinară a polițiștilor. Modificare vine ca urmare a deciziei Curții Constituționale care menționează că într-o procedură disciplinară, este necesară recunoașterea dreptului polițistului de a fi asistat de un avocat, ca parte a dreptului la apărare prevăzut de Constituția României. Astfel, prin Ordonanța de Urgență nr. 53/2018 pentru modificarea și completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, a fost prevăzut în mod expres dreptul polițistului cercetat disciplinar de a fi asistat, la cerere, de către un avocat, sens în care era necesară punerea în acord a Hotărârii Guvernului nr. 725/2015 cu noile prevederi ale Statutului polițistului.