Noutăți privind actele de stare civilă și obținerea actelor de identitate

Noutăți privind actele de stare civilă și obținerea actelor de identitate Prin Ordonanța de urgență nr.33/2016 publicată în Monitorul Oficial, au fost stabilite mecanisme mai simple şi mai clare pentru întocmirea actului de naștere pentru copiii ale căror mame nu dețin un act de identitate sau nu au deținut niciodată un certificat de naștere și nu își pot dovedi identitatea.Ca regulă generală, demersurile pentru înregistrarea nașterii copilului trebuie finalizate în termen de 30 de zile de la naștere (comparativ cu 15 zile cât este în prezent), iar în caz de depășire a acestui termen, procedura se va realiza pe cale administrativă, eliminându-se procedura de înregistrare tardivă a nașterii pe cale judecătorească, ce presupunea o succesiune de activități de durată.Astfel, înregistrarea nașterii se va face cu aprobarea primarului unității administrativ-teritoriale și cu avizul prealabil al serviciului public comunitar județean de evidență a persoanelor sau, după caz, al municipiului București. În vederea înregistrării nașterii se vor efectua, după caz, o serie de activități de către autoritățile statului (verificări în registrele de stare civilă, în evidențele cazierului judiciar și în evidențele operative, luarea unor declarații etc.).Un alt element de noutate constă în faptul că expertiza medico-legală care era obligatorie până acum în situația înregistrării tardive a nașterii este solicitată numai dacă nu există un certificat medical constatator al nașterii.Actul normativ publicat în Monitorul Oficial reglementează atât situația nou-născuților, cât și a copiilor mai mari și a adulţilor a căror naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă. În ceea ce privește copiii instituţionalizaţi se vor elibera acte de identitate în care se înscrie domiciliul sau reședința la adresa instituției sau a centrului unde sunt instituţionalizaţi.De asemenea, persoanele care sunt internate într-o unitate sanitară pot solicita eliberarea unui nou act de identitate serviciului public comunitar de evidență a persoanelor pe raza căruia se află instituția sanitară. Ordonanța de urgență a fost aprobată în ședința de Guvern din 28 iunie a.c. și face parte din seria de măsuri propuse de Executiv și implementate de Ministerul Afacerilor Interne pentru debirocratizarea și simplificarea procedurilor administrative.


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

RAIL ACTION DAY–Active Shield. Detalii aici

Persoane dispărute sau urmărite, depistate de polițiști. Citiți mai mult

Cooperare polițienească pentru combaterea criminalității. Detalii aici

Update – percheziții domiciliare la persoane bănuite de înșelăciune și operațiuni financiare frauduloase – smishing. Detalii aici

Echipajele de ordine publică au prins în flagrant, în ultimele 24 de ore, 207 autori de infracțiuni. Detalii aici

25 de persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

În cursul zilei de ieri, în aplicația eDAC, au fost efectuate peste 22.500 de verificări, detalii aici

În ultimele 24 de ore, polițiștii rutieri au reținut 637 de permise de conducere. Detalii aici

Sediu nou pentru polițiștii din Vama Veche. Detalii aici

Forțe suplimentare pe litoral pentru siguranța cetățenilor în sezonul estival 2024. Detalii aici

Sari la conținut