Programul serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor în zilele de 8 și 9 iunie 2024

În contextul desfășurării alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale, respectiv, alegerilor pentru reprezentanții României în Parlamentul European, din data de 09 iunie 2024, reamintim că eliberarea cărților de identitate și reînnoirea celor expirate reprezintă un demers important inclusiv în vederea exercitării dreptului la vot.

Astfel, în zilele de 08 și 09 iunie 2024, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor vor soluționa, cu prioritate, cererile pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării perioadei de valabilitate, pierderii, furtului sau deteriorării.

În ceea ce privește cunoașterea programului de lucru cu publicul, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor recomandă cetățenilor să acceseze site-ul serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu sau reședință.

Precizăm că Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor a recomandat serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor extinderea programului de lucru cu publicul în perioada premergătoare scrutinului astfel : în ziua de  08.06.2024, orele 0800-1600,  respectiv 09.06.2024, orele 0700-2200, pentru a veni în sprijinul cetățeanului în  vederea soluționării cu operativitate a cererilor privind eliberarea cărților de identitate persoanelor cu drept de vot.

Totodată, reține atenția faptul că, în vederea exercitării dreptului de vot, cetățenii ale căror cărți de identitate și-au pierdut termenul de valabilitate, sunt îndrumați să solicite eliberarea unui nou act de identitate.

 

Tags

Poliția Română 

Jandarmeria Română 

Poliția de Frontieră 

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență 

Inspectoratul General pentru Imigrări

Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne 

 

***

 

Ministerul Afacerilor Interne acționează pentru protejarea drepturilor și a libertăților fundamentale ale omului, apărarea proprietății publice și private, protecția civilă și gestionarea situațiilor de urgență, menținerea ordinii publice, prevenirea și combaterea faptelor antisociale, respectarea regimului juridic la frontierele de stat, gestionarea statutului juridic al străinilor și îndeplinirea altor atribuții potrivit legii.


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Aproape 32.000 de verificări efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale, citește mai mult aici

15 persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

Efectivele MAI au prins în flagrant 129 de autori de infracțiuni într-o singură zi, detalii aici

Mesajele transmise de Comisarul European pentru Afaceri Interne, Ylva Johansson, si de Ambasadorul Odor Balint, Reprezentant permanent al Ungariei la Uniunea Europeană ca urmare a deciziei din COREPER privind accederea României în Spațiul Schengen cu frontierele terestre începând cu 1 ianuarie 2025, detalii aici

Întrevederea ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu delegația Frontex condusă de Hans Leijtens, director executiv al Agenției. Detalii aici

Sari la conținut