Beneficiarul proiectului: Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației (DGCTI).
Proiectul este finanțat din Programul Național 2021-2027 Asistență tehnică Afaceri Interne.
Obiectivul general al proiectului:
Obiectivul general al proiectului este reprezentat de crearea condițiilor necesare pentru dezvoltarea „Sistemului informatic de comunicare oficială și gestionare a fondurilor europene dedicate Afacerilor Interne 2021-2027 (ROFED)”, operaționalizarea, asigurarea mentenanței, precum și adaptarea ulterioară a acestuia, în funcție de cerințele tehnice și operaționale identificate în utilizarea acestuia.
După operaționalizare, sistemul informatic ROFED va avea capabilitățile de asigurare a fluxurilor specifice managementului unor proiecte cu finanțare din fonduri europene dedicate afacerilor interne, încheierea și gestionarea contractelor de finanțare, precum și generarea unor rapoarte specifice.
Gestionarea proiectelor pentru apelurile create de Autoritatea de Management se va face cu ajutorul Autorităților de program responsabile cu rol de validare, verificare și aprobare a rapoartelor de progres și a cererilor de plată și control.
Obiectivele specifice ale proiectului vizează dezvoltarea software, operaționalizarea, precum și mentenanța preventivă și corectivă a sistemului informatic ROFED, grupul țintă fiind reprezentat de personalul Autorității de Management Afaceri Interne – Ministerul Afacerilor Interne – Direcția Fonduri Externe Nerambursabile, Organismului Intermediar Financiar-Contabil – Ministerul Afacerilor Interne – Direcția Generală Financiară, Organismului Intermediar Afaceri Interne – Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene – Direcția Generală Mecanisme și Instrumente Financiare Europene Nerambursabile, Organismului Intermediar Fondul Azil, Migrație și Integrare – Ministerul Afacerilor Interne – Inspectoratul General pentru Imigrări, Autorității de Audit – Autoritatea de Audit din cadrul Curții de Conturi a României, beneficiarii fondurilor europene dedicate afacerilor interne.
Proiectul vizează dezvoltarea unui sistem de schimb electronic de date (ROFED) între beneficiarii proiectelor și autoritățile care gestionează programele de finanțare, menit să răspundă cerințelor impuse de legislația UE, ca urmare a obligativității existenței acestuia prevăzută în cuprinsul Regulamentul UE nr. 1060/2021.
Data de începere: 08.07.2024.
Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni, începând cu luna iulie 2024, urmând a fi finalizat în luna iulie 2026.
Valoarea totală a proiectului este de 2.500.000 lei cu TVA, finanțare nerambursabilă din Programul Național 2021-2027 Asistență tehnică Afaceri Interne, în baza deciziei de finanțare încheiată cu Autoritatea de Management Afaceri Interne.
Rezultate așteptate:
Prin implementarea proiectului se urmărește finalizarea activității de dezvoltare software a sistemului informatic ROFED, operaționalizarea acestuia prin eliminarea în totalitate a eventualelor erori de programare/modificări în arhitectura aplicației, în vederea creării posibilității de gestiune a fondurilor europene dedicate de către autoritățile implicate.
PROIECT FINANȚAT DIN PROGRAMUL NAȚIONAL 2021-2027 ASISTENȚĂ TEHNICĂ AFACERI INTERNE